מאמרים

ספיגת בעיטות

יש מספר אפשרויות איך לספוג את הבעיטה בצורה המיטבית בה יגרם לי נזק מועט אם בכלל, תלוי איזו בעיטה בועטים בי ולאן היא מכוונת.


בעיטות ישרות כמו מאי גרי או יוקו גרי



כאשר הבעיטה מכוונת לאזור הבטן, אתכופף מעט פנימה ואקמר את הגב שלי מעט כדי להרחיק את אזור הפגיעה מהרגל הבועטת, תוך כדי כיווץ שרירי הבטן והכנתם לספיגה.
בעת הספיגה אוציא אוויר מהפה ואעשה צליל של צצצ.
כשאני מוציא אויר ועושה צליל של צצצ הבטן מתכווצת.
כשאני עושה "פו" הבטן מתרככת.
בזמן ספיגה בבטן אני רוצה בטן חזקה ככל האפשר.
אם הבעיטה הישרה מגיעה לכיוון הרגל שלי, אני יכול להסיט אותה על ידי הרמת הרגל שלי בזוית לכיוון מרכז הגוף שלי ופתיחת הרגל שלי בתנועה סיבובית כלפי חוץ.


בעיטה מסובבת לכיוון הרגל - "לואו קיק" low kick



אני יכול להרים "בלוק" עם הרגל.
ה"בלוק" מתבצע על ידי הרמת הרגל שלי בזוית של 45 מעלות לגוף שלי כאשר הבהונות שלי פונות כלפי מטה.
ספיגת הבעיטה או חסימתה בדרך זו יכולה לכאוב מאוד לשני הצדדים ויש לעשותה רק אם אני יודע שאני יכול לעמוד בעוצמת המכה.
לאחר המגע של הרגל הבועטת עם הרגל החוסמת יש להסיט/לפתוח את הרגל שלי עוד קצת (מעבר ל45 מעלות) כלפי חוץ.

מול בעיטה מסובבת לכיוון הגוף "מידל קיק" middle kick



עלי להכניס את המרפק ( ממנח שמירת פנים) בצד ממנו הבעיטה מגיעה, לכיוון מרכז הגוף שלי, להשען מעט עם הכתף שלי לכיוון הבעיטה ולספוג את הבעיטה עם צד הזרוע באזור שריר הבייספס biceps.
היד הנגדית לצד שממנו מגיעה הבעיטה צריכה לשמור פנים (היד תהיה בהצלבה) בכדי לוודא שלא נקבל את הבעיטה לפנים, במידה והבועט שינה את גובה הבעיטה, או שהרגל הבועטת החליקה על הזרוע שלי לכיוון הפנים.

במידה ובעטו בי בעיטה מסובבת לכיוון הגוף "מידל קיק" ולא הספקתי לסגור את הגוף עם הזרוע, והבעיטה נכנסת אל כיוון הצלעות, עלי לכווץ את שרירי הכנף שלי תוך כדי הישענות קלה וכיווץ הגוף לכיוון הרגל הבועטת.

לסיכום, ישנן מספר דרכים שונות לספוג בעיטות מגוונות. כל הדרכים דורשות תרגול רב, תזמון מעולה ומיומנות שנרכשת באימון על ידי מדריך מקצועי.


צילם בכשרון רב - רובי יהב