מאמרים

חביקה מאחור מה עושים

חביקה מאחור

בהחלט לא נעים, אבל לא סוף העולם.
אז מה עושים???
6 שלבים שיעזרו לי להשתחרר מחביקה אחורית.

נתחיל מזה שנשאף לא להגיע למצב בו חובקים אותי.
אבל אם כבר קרה אז...

1. אוריד את מרכז הכובד שלי בכדי שלא יוכלו להרים אותי. חשוב לעשות זאת במהירות בכדי שלא יספיק להרים אותי.

2. אחפש אזורים אותם אני יכול להכות :
לפגוע בגב הרגל עם העקב שלי (דריכה חזקה כזו).
מכות למפשעה עם כף היד שלי.
אם אני יודע שיש לי ראש חזק, והתנאים מתאימים ( למשל הבדלי גובה שיאפשרו לי לפגוע לו באף שלו עם הראש שלי) אז מכה לאחור עם הראש. אם הראש שלי בגובה הסנטר שלו אז לא מומלץ, כי אפגע בעצם חדה עם הראש ואני עלול להפצע.
להכות בצלעות שלו או בבטן שלו עם המרפקים שלי.
לבעוט לו במפשעה עם העקב (הכי פחות מומלץ, כי אני על רגל אחת לזמן יחסית ארוך, ואני יכול לאבד יציבות או שזה יאפשר לו להרים אותי).

3. אנסה לשחרר לפחות זרוע אחת מהאחיזה שלו בכדי לתת לו מכות מרפק לראש. במידה והצלחתי לשחרר יד או ידיים, אנסה לאחוז לו בזרועות עם יד אחת ולהכות עם השנייה, כך יהיה לו קשה להגן על עצמו.

4. ברגע שנתתי מספר מכות לאזורים שונים ואני מרגיש שהאחיזה שלו פחות חזקה ממה שהייתה, אנסה "לפרוץ" את האחיזה שלו, דרך נקודת האחיזה שלו של שתי הידיים ולהשתחרר.

5. חשוב להכות חזק והרבה בכדי להתיש ולהכאיב לתוקף ככל האפשר, וכך השחרור שלנו יהיה "קל" יחסית .

6. ברגע שהשתחררתי אני צריך להחליט האם אני נשאר ומנסה להמשיך להלחם (לפעמים אין ברירה) או שאני מחליט לרוץ בתקווה שהתוקף לא ירוץ מהר ממני. השאיפה היא שהכאתי חזק מספיק וגרמתי נזק שיאפשר לי לא להשאר ולהלחם אלא לרוץ משם ולהגיע למקום שיכולים לעזור לי.
במידה ולא הייתה לי ברירה ונאלצתי להשאר ולהלחם, אעשה זאת בכל הכוח מבלי לוותר.

לסיכום - אם חבקו אותך מאחור תגיבי מהר, תכי איפה שרק אפשר בחוזקה, תרגישי מתי את יכולה להשתחרר בזכות המכות ותעשי זאת בהקדם.


צילום: רובי יהב המוכשר.

חביקה מאחור